تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت
سرخط خبرها

آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی «کارون»| اسلامی: حرکت پرشتاب به‌سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی آغاز شده است+ فیلم

  • کد خبر: ۱۳۷۸۶۴
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی «کارون»| اسلامی: حرکت پرشتاب به‌سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی آغاز شده است+ فیلم
عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دارخوین از توابع شهرستان شادگان اهواز آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور محمد اسلامی؛ معاونان وی و جمعی از مدیران ارشد صنعت هسته‌ای کشور صبح روز شنبه، دوازدهم آذرماه در شهرستان دارخوین استان خوزستان آغاز شد.

نیروگاه اتمی «کارون» از نوع آب سبک تحت فشار (PWR) با ظرفیت تولید برق ۳۰۰ مگاوات در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار در مجاورت رود کارون در نزدیکی شهر دارخوین از توابع شهرستان شادگان واقع در استان خوزستان احداث خواهد شد.

نیروگاه‌های آب سبک تحت فشار، رایج‌ترین نیروگاه‌های اتمی در سطح جهان هستند که از آب سبک به عنوان خنک‌کننده و کند کننده بهره می‌گیرند و سوخت این نوع راکتور‌ها از نوع اکسید اورانیوم و با غنای حدود ۴ درصد است.

احداث این نیروگاه در راستای ماموریت سازمان انرژی اتمی برای تولید برق هسته‌ای از طریق احداث نیروگاه‌های اتمی بومی بوده و زمان تقریبی اجرای این طرح ۸ سال پیش‌بینی شده است که با استفاده از حداکثر توانمندی داخلی کشور در حوزه‌های طراحی، تامین تجهیزات و احداث نیروگاه‌های اتمی اجرا می‌شود و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

برآورد مالی اجرای این طرح حدود ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار است و از جمله مزایای احداث و بهره‌برداری از این پروژه می‌توان به تامین برق منطقه اشاره کرد.

گفتنی است به‌منظور اجرای عملیات احداث نیروگاه اتمی کارون شرکت‌های داخلی نسبت به ساخت تجهیزات مکانیکی ثابت نیروگاه و همچنین طراحی و ساخت پمپ‌های خنک‌کننده مدار اول و ایمنی نیروگاه اقدام خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسلامی در حاشیه آغاز عملیات احداث نیروگاه اتمی کارون با برشمردن اهمیت تولید برق از فناوری هسته‌ای اظهار داشت: دولت در حال حرکت به‌سمت تولید انرژی و سوخت ارزان است به همین منظور توسعه نیروگاه‌های اتمی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان انژی اتمی با بیان اینکه حرکت پرسرعت و پرشتاب به‌سمت توسعه نیروگاه‌های اتمی آغاز شده است، افزود: آغاز عملیات نیروگاه اتمی کارون در همین راستا صو‌رت گرفته است  تا سهم انرژی هسته‌ای در سبد برق کشور را به حدود ۲۰ درصد برسانیم، این مهم گام بزرگی در افق ۲۰ ساله این سازمان محسوب می‌شود و امید است این سرمایه گذاری انجام شود.

اسلامی از توسعه کاربرد پرتو‌ها در سطح کشور به‌عنوان یکی دیگر از اهداف و سرفصل‌های مهم مورد توجه در سازمان انرژی اتمی عنوان کرد و ادامه داد: بر گسترش کاربرد پرتو‌ها در کانون‌ها و مراکز اصلی تولید و توزیع محصولات؛ متمرکز خواهیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->